سبد خرید

 
0 مورد

پشتیبانی

Yahoo! Messenger
راهنماي كاربردي مديريت استرس در نوجوانان براي والدين، معلمان و درمانگران
[011]
ریال
راهنماي كاربردي مديريت استرس در نوجوانان براي والدين، معلمان و درمانگران
بزرگنمایی

همه انسان‌ها در سنین مختلف در معرض خطر تجربه استرس قرار دارند، اما در برخی از دوران تحول، میزان تجربه استرس افزایش می‌یابد. در این میان، نوجوانان از جمله گروه‌هایی هستند که علایم استرس را به میزان بیشتری نشان می‌دهند، زیرا تغییرات زندگی مانند مشکلات ارتباطی، انتقال از محیط خانه به دانشگاه، اشتغال و ازدواج، بیشتر در این سنین واقع می‌شود. از سوی دیگر تغییر شرایط درونی نوجوانان و جوانان مانند تغییر وضعیت هیجانی، افزایش ارتباط با هم‌سالان و استقلال‌طلبی نیز گاه به منبع استرس تبدیل می‌شود. به همین دلیل، توجه به این مسئله در این سنین از اهمیت زیادی برخوردار است.

هدف این کتاب ارائه اطلاعات در زمینه استرس و روش‌های مقابله با آن به کسانی است که به نوعی با نوجوانان سر وکار دارند.

فصل اول، توصیه‌هایی درباره زمان و لحن صحبت‌کردن هنگام بحث با نوجوانان درباره استرس، ارائه می‌دهد. این فصل به بحث پیرامون مسائل محرمانه‌بودن، تغییرات نقش، مسائل مربوط به مالکیت و جنسیت پرداخته است. توصیه شده نوجوانان را تشویق کنیم تا درباره منابع، علایم و پیامدهای استرس در زندگی‌شان و هم‌چنین فواید آموختن مقابله مؤثرتر با استرس صحبت کنند.

فصل دوم، به روش‌های ذهنی مقابله با استرس توجه کرده است. کشف ارتباط بین رویدادها، افکار و احساسات، اساس این بحث را تشکیل می‌دهد. توصیه شده نوجوانان را تشویق کنیم تا به‌منظور کشف ارتباط بین گفت‌وگوی درونی خویش و احساس فشار و نگرانی، یک دفتر خاطرات استرس داشته باشد. ارزیابی، در حفظ و استمرار علایم مربوط به استرس نقش اساسی ایفا می‌کند. در این فصل توصیه‌هایی درباره آموختن مهارت‌های برنامه‌ریزی، آمادگی برای رویدادهای استرس‌آمیز، داشتن تصویر ذهنی از اوضاع، توقف تفکرات منفی، آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، آموختن نحوه آرام‌شدن، حل مسئله، اهمیت شوخ‌طبعی و راهکارهای مختلف مقابله ارائه می‌شود.

از آنجا که سلامت جسمی مناسب، نقش حفاظتی عمده‌ای در فرایند استرس ایفا می‌کند، فصل سوم، اطلاعاتی درباره تغذیه، ورزش، خواب و تنفس ارائه می‌دهد. رژیم غذایی می‌تواند موجب استرس زیادی در بدن شده و مقابله با خواست‌های عادی روزانه را دشوار کند. در این فصل توصیه‌هایی پیرامون مقابله با سندرم پیش از قاعدگی و آموزش نوجوانان درباره تأثیر سلامت جسمانی آنها بر نحوه ادراک آنان از اوضاع مطرح شده است.

برای بسیاری از نوجوانان، مقابله با استرس ناشی از شرایط امتحان دشوار است. فصل چهارم توصیه‌هایی درباره مهارت‌های مطالعه و مدیریت زمان دارد. توصیه شده است که ابتدا درباره فرضیه‌های مربوط به پیشرفت و بهزیستی بحث شود. باید نوجوانان را تشویق کرد تا درباره فشاری که تصور می‌کنند درخصوص موفقیت بر آنان وارد می‌شود، گفت‌وگو کنند. در اين فصل درباره اثرات مربوط به رژیم غذایی و فعالیت بدنی نيز صحبت شده است. هم‌چنين درباره یادداشت‌برداری و آمادگی جهت امتحان، توصیه‌هایی ارائه شده است.

یادگرفتن نحوه ایجاد روابط خوب، مهارت مهمی در مدیریت استرس محسوب می‌شود؛ چرا که روابط سالم باعث می‌گردد در مواقع دشوار زندگی از حمایت لازم، بیشتر برخوردار شویم. فصل پنجم با هدف تسهیل درباره مفهوم و نقش روابط در زندگی نوجوانان در نظر گرفته شده است. این فصل نوجوانان را تشویق می‌کند تا از این روابط به‌عنوان یک منبع استفاده کرده و مسئولیت‌های خود در حفظ و استمرار رابطه را بپذیرند. نوجوانان تشویق می‌شوند تا الگوهایی را که با دیگران مرتبط می‌دانند، در حالی که ممکن است ریشه در گذشته داشته باشند، جستجو کنند. در این فصل توصیه‌هایی درباره ابراز وجود، مهارت‌های گفت‌وگو و مقابله با تهدید ارائه شده است.

در فصل ششم، توصیه‌هایی پیرامون پرورش و حفظ اعتماد به نفس مطرح شده است. در این فصل هم‌چنین افسردگی و روش‌های پیشگیری و کاهش آن بررسی شده است. مهم است که نوجوانان علایم افسردگی را شناخته و از راهکارهایی که در این زمینه توصیه شده است، آگاهی داشته باشند. بهره‌گیری از کمک متخصصان و ایجاد تغییرات کوچک و اولیه در تفکر و رفتار از این راهکارها به‌شمار می‌روند. در پایان این فصل نگرانی و اضطراب و راه‌های مقابله با آن مطرح شده است.

 

مجموعه حاضر مبتنی بر کتاب سِرا مک‌نامارا با عنوان «کمک به نوجوانان در غلبه بر استرس: یک راهنمای عملی» است که با توجه به فرهنگ بومی ایرانی، ترجمه، نگارش و تدوین شده است.

مشخصات:
مولف: دكتر محسن شكوه ييكتا، دكتر اكرم پرند
تاریخ انتشار: 1391
قطع کتاب: وزیری
تعداد صفحات: 112
نوبت چاپ: اول
شمارگان: 2000

این محصول در تاریخ چهارشنبه، 05 تير، 1392 به فروشگاه اضافه شده است.
بازگشت نظرات افزودن به لیست مقایسه
1055 - Expression #1 of ORDER BY clause is not in GROUP BY clause and contains nonaggregated column 'sepid_behra.o.date_purchased' which is not functionally dependent on columns in GROUP BY clause; this is incompatible with sql_mode=only_full_group_by

select p.products_id, p.products_image from orders_products opa, orders_products opb, orders o, products p where opa.products_id = '30' and opa.orders_id = opb.orders_id and opb.products_id != '30' and opb.products_id = p.products_id and opb.orders_id = o.orders_id and p.products_status = '1' group by p.products_id order by o.date_purchased desc limit 6

[TEP STOP]